Apr 10, 2014

Brainstorming

(English below the text in Japanese)

先日はいま制作を始めたばかりのビデオのミーティングをした。







アイディアを出して話すをするにも、言葉で映像や音の話は難しい。


いい点も悪い点も色々とあるけど、YouTube をはじめとする色んな映像を簡単に探して直ぐに共有できるのは便利だ


でも、結局頭の中にしかない物は上手く工夫して、例えを使って伝えてかいくしかない。


人とコミュニケーション取る時にいつも誰もが悩むことだけど、「本当に伝わってるのかな」と


実際のところ信じるしかなくて確認のしようがない。


アートは抽象的だからそのブレ幅がまた凄い 笑



システム開発とかのプロジェクトだったら、まぁ、「崩壊」している要件定義であっても、作品を作る時は「面白さ」だったりもする。



ま、「技術による」誤差や「人間による」理由で発生した誤差もアートだとかなり楽しめる。


今回の作品はメンバー間での駆け引きがどんな風になるのか非常に楽しみだ。

---------

The other day we gathered to do some brainstorming for putting together our new song/video


It's always crazy trying to communicate your ideas and your visual images out into the world.

That's what art is right?

sharing ideas and expressing them is easier when you've got tons of sample images posted in YouTube to compare with. All this multimedia tool around you is confusing sometimes but a blessing at times.

I never really know how the message I've relayed is understood by the person(s) I'm communicating to.

I guess that'll always be the case.

This discrepancy is always doe thing to be enjoyed when creating creative projects (which should be all projects in the world)

but it's too bad that many people perceive a small difference of interpretation as wrong

I guess there's too much room in art for that and makes people afraid


5 (Bass/Vocals of Lo-Fi)

No comments: