Feb 11, 2011

雪が今日は降っている! Snow in Tokyo

(English mixed below)

昨日は丸の内のネットラジオ、Suono Dolceに出演したのだ。

ラジオのパーソナリティはミュージシャンのNakatsuka Takeshiさん!
http://www.nakatsukatakeshi.com/data/column/
凄くいい人だったので楽しい時間でした。
当日のディレクターやスタッフも本当にいい人で、準備の時も自分達のこだわりに理解もある方でかなり感謝です!!!!

バンドで久しぶりのラジオ出演だった!かなり楽しいスタジオの雰囲気だったので、スタジオライブもかなり楽しい形にできたと思う。

バンドの始まりやそれぞれの音楽のルーツの話が出来て楽しかった。今度2/21にやる 月見ル君想フ
でやるライブの紹介もしましたが、今度のライブから参加する新しいメンバーの話もしたのだ。

凄く感じの会う人だから、一緒に作る音もかなりしっくりくる。一緒にやっている今のバンドメンバーと一緒に出来て本当に俺はラッキーだと良く思う。

今回のラジオの収録はここからも後から見れるはずです。 www.suono.jp

実は映像も出ることを知らなかったのでかなり狭い感じに写っていて笑えるので見てね!

ちなみに、ラジオでも話をしていた機材だけど、ミキサーやモニターを持ち込んでいたのである。
ミキサーはパソコンから操作するデジタルミキサーで、モニターはかなり経済的なベーリンガーのヘッドホン分岐を使っていたので、ヘッドホンやイアホンを自分らはしてましたのだ。

ドラムはキック、スネアとハットだけです。鍵盤はNord Stage 88keys + Micro Korg で、ベースはA Designs RED DIを通している。マイクはドラムは上に一本立ててと取っただけなので若干聞きにくかったかもね。

音を優先してセットした割にはなかなか時間が無くて上手くミックスが出来なかったのが残念だ。LOGICで本当はエフェクタも少し本来は掛けられたはずなんだけどね。まぁ、それはまた次回というとこですかね。

今度のライブでは、ガッツリやるので楽しみだ!
http://www.lofi-net.com/concert.html
ここにいつも最新のコンサート情報をのせてます!

今日は寒い日だけど、雪が綺麗だね!


www.lofi-net.com


Yesterday we headed out to be on the Internet radio show After Six on Suono Dolce. We talked with the director of the shoe about doing a studio live performance... But they weren't expecting us to bring such a HUGE rig!

Well, personally we thought it was pretty compact for a band. I just don't like how most people resort to the Cajon instead of the drums when they do a radio appearance and perform live. I mean, drums are drums and I don't think the Cajon can replace that. BTW Lo-Fi has done some shows with the Cajon, since we think it is a cool instrument.

One of our good friends in Asahikawa Japan makes an awesome Cajon the brand is called Decora43 and it sound better and better everyday! We're thinking of featuring it in one of our songs when we have a long set.

The radio host was a really good guy too. Nakatsuka-san, who's also a musician asked us some really good questions about how we started the band and how we all individually started playing music. Yeah, very basic questions but since we're basically unknown... It was great to be able to talk about ourselves. Something we don't do when we're performing live.

It made me think a little about our past and again reflected on the fact that I was really grateful to perform with the guys I'm performing with now. Even our new singer has fit into our band with the same professional but "family" like vibe. Its definitely helped us finish bunch of few songs in a matter of weeks.

Can't wait to do the show we got coming up on the 21st of Feb. It's a Monday but should make your week worthwhile!

5 of Lo-Fi
Bass and Vocals

No comments: